Dlaczego Copywritingdobre teksty na stronie WWW są takie istotne?

SEO Copywriting to pojęcie, które od jakiegoś czasu krąży w internecie. Podobnie jak teksty SEO. Tak naprawdę sam zawód Copywritera zakłada, że osoba na tym stanowisku, powinna znać się na sprzedaży, a jego teksty na strony WWW, powinny wyłącznie potwierdzać jego umiejętności sprzedażowe. Tak naprawdę okazuje się, że to nie jest tak oczywiste i powstało wiele różnych pojęć, które określają tworzenie wartościowych treści na strony internetowe.

Bez względu na to,  czy treści napisze dla Ciebie Copywriter, Content Writer czy Web Writer, zasada jest jedna – treść, którą stworzy, powinna tworzyć teksty sprzedażowe, które dzięki swojej konstrukcji i tonowi wypowiedzi, zachęcą klientów odwiedzających Twoją stronę, do zakupu. Jak to zrobić? Przede wszystkim musisz pamiętać o tym, że powinieneś przeanalizować z Copywriterem swoją stronę WWW i pozwolić mu przeprowadzić audyt użyteczności strony pod kątem możliwości sprzedaży Twoich produktów i usług.

Brzmi to banalnie, ale nikt tak dobrze nie przeanalizuje potrzebę Twojego klienta, jak Copywriter, który układa teksty sprzedażowe. Powiemy Ci dlaczego. Copywriting sprzedażowy nie polega wyłącznie na tym, że napiszemy dla Ciebie treści na stronę internetową. To może zrobić każdy, kto pisze teksty. Po prostu wystarczy napisać odpowiednio angażujące treści, które dodatkowo będą przygotowane pod SEO i już! Czekasz na klientów. Prawda? Nie do końca. Zaraz Ci o tym powiemy…

Docieramy do klientów, dzięki dobrze rozplanowanym tekstom SEO

Napisanie sprzedażowych tekstów SEO na stronę WWW, to praca złożona z kilku elementów. Gdy potrzebujesz zlecić napisanie tego typu treści, musisz wiedzieć dokładnie czego oczekujesz i jakie efekty chciałbyś osiągnąć po ich wdrożeniu. Dlatego najpierw potrzebny jest dobry brief, w którym napiszesz dokładnie, kim są Twoi klienci, do jakiej grupy klientów zamierzasz dotrzeć oraz jaki produkt chcesz zaoferować i dlaczego klienci powinni go od Ciebie kupić.

Dokładniej chodzi o to, aby klient wiedział, czym Twój produkt lub usługa wyróżnia się spośród innych ofert i w jaki sposób jest od nich lepszy. To najważniejsze wartości dla klientów, którzy mają obecnie do dyspozycji porównywarki cenowe, serwisy opiniotwórcze oraz możliwość obejrzenia ofertę Twojej konkurencji. Musisz powiedzieć klientowi, dlaczego powinien wybrać właśnie Twoją ofertę. Przecież może wybrać dowolnie, skoro Twoja konkurencja oferuje to samo. Dlaczego właśnie Ty?

Jeżeli się nigdy nad tym nie zastanawiałeś, pomyśl właśnie teraz. To nie jest tak, że ta reguła dotyczy wyłącznie Ciebie. My również musimy wyróżniać się w porównaniu z naszymi konkurentami w branży. Wolny rynek rządzi się swoimi prawami i jeżeli chcesz znaleźć najlepszy Copywriting sprzedażowy, musisz wiedzieć, że oferta będzie naprawdę wyjątkowa, a cena przystępna i oferta sprawi, że będziesz chciał zatrudnić właśnie nas do swojego projektu, bo wiemy dokładnie co mamy zrobić z Twoim projektem i jak sprzedać Twoją ofertę. Jednak nie o tym jest ten wpis. Powiemy Ci, co tak naprawdę działa i dlaczego. Czytaj dalej!

Copywriting sprzedażowy, który stworzy dla Ciebie konwersję i bardzo dobry ruch na stronie internetowej

Dobre teksty sprzedażowe, to klucz do sprzedaży produktów i usług wybranej grupie docelowej. Jednak teksty to nie wszystko. Musisz wiedzieć, że to, co tak naprawdę działa na wyobraźnię człowieka oraz co skłania do kupowania, oraz korzystania z oferty. Tak naprawdę można powiedzieć, że nie samym tekstem strona internetowa żyje. Gdy posiadasz tylko teksty i całą ścianę czarnych liter na stronie głównej, będziesz miał problem. Klient pomyśli, że to jakaś pomyłka i wyjdzie z Twojej strony, nie czytając nawet jednego słowa. Dlaczego?

Musisz wiedzieć, że tekst przyjmuje tylko wujek Google oraz jego roboty wyszukiwarki. To one czytają wyłącznie tekst i przerabiając te treści oraz zaczytując je do wyszukiwarki sprawiają, że Twoja strona będzie wyżej w wyszukiwarce Google. Jednak to nie działa na Twoich odbiorców. Człowiek potrzebuje haczyka i chwytliwego tekstu, dodatkowych elementów, które zadziałają na jego wyobraźnię i sprawią, że będzie chciał zobaczyć, kliknąć i dowiedzieć się, o co Ci chodzi i dlaczego powinien skorzystać z Twojej oferty.

To wszystko, co jest istotne, to nie tylko sam tekst, ale również nagłówki, elementy klikalne i obrazy, które działają na wyobraźnię. To również odpowiednie hasła reklamowe i slogany, które powiedzą Twoim przyszłym klientom, że oferujesz coś okazjonalnie, że to jedyna taka oferta na rynku i jeśli nie wykorzysta tej oferty, może stracić tę okazję bezpowrotnie.

Gdy działasz pod presją czasu i musisz dokonywać szybkich wyborów, często bez zastanowienia klikniesz coś lub sprawdzisz co oferuje dany projekt. Będziesz chciał się dowiedzieć, o co chodzi i dlaczego właśnie teraz Tobie wyświetliła się reklama, popup czy po prostu zobaczysz przycisk, który mówi: “ta oferta jest tylko dla Ciebie i tylko teraz!” – duża część osób kliknie i sprawdzi o co chodzi.

Podobnie jest z nagłówkami. Większość z nas kliknie nagłówek na stronie WWW, ponieważ będzie to pierwsza treść, którą zobaczymy zaraz po tytule wpisu, jeżeli to jest artykuł na blogu. A jeśli jest to główna podstrona Twojej witryny internetowej, będzie to obraz i nagłówek, który powinien mówić wszystko w jednym zdaniu!

Call Now ButtonZadzwoń