Teksty sprzedażowe Wrocław – ich moc sprzedaży

Teksty sprzedażowe to bardzo ważne treści na stronie internetowej i chociaż obecnie używa się różnorodnej terminologii, aby określić czym są i jak naprawdę się nazywają, z pewnością różnią się od klasycznego copywritingu. Główną różnicą, jest oczywisty fakt, że copywriting niekiedy nie przypomina nawet tego sprzed lat, czyli copywritingu oczywistego, którego nie trzeba było w żaden sposób tłumaczyć czy przypisywać mu jakieś dziwne człony, dodatki i przedrostki.

Copywriter wiedział dobrze, że jego teksty nie są bezmyślnym bełkotem, który tworzy tylko po to, aby zarobić kilka groszy lub dorobić sobie do pensji w takim czy innym zawodzie. Obecnie nie jest to już tak oczywiste. Gdyby przyjrzeć się kto tak naprawdę pisze teksty SEO na strony internetowe, moglibyśmy bardzo się zdziwić. To, że teksty piszą osoby, które ukończyły filologię polską, to już standard, ale czy wiedzieliście, że tak naprawdę najbardziej skutecznym Copywriterem może być handlowiec, lekarz czy etatowy pracownik biurowy?

To nie żart. Tak naprawdę każdy może pisać dobre teksty SEO. Najważniejsze, aby robił to z sensem i zgodnie z przyjętymi normami i zasadami pisowni. Musi mieć również w sobie to co, co nazywamy kreatywnością. To słowo przez wiele lat było tak bardzo eksploatowane i wykorzystywane w wielu kontekstach, że przestało mieć swoją moc i prawdziwe znaczenie. Wszędzie słyszy się też tekst: “lekkie pióro”.

Zapytałem kiedyś klienta, czy jeśli uwielbiam pisać odręcznie ciężkim, metalowym piórem wiecznym, czy jestem zdyskwalifikowany w jego oczach. Oczywiście sytuacja była dość zabawna i odebrał moje pytanie, jak żart. Zaproponowałem mu, że będę pisał moim “ciężkim piórem”, bo bardzo je lubię i bardzo mi się podoba tworzenie czegoś fizycznego – tekstów, które będę mógł włożyć do szuflady i wyjąć ten kawałem papieru, wysmarowany i pachnący tuszem, by poczuć fakturę kartki i wwąchać się w jego historię.

Gdy tak rozmawialiśmy, doszliśmy do wniosku, że tak naprawdę byłaby to idealna reklama i tekst, który mógłby promować odręczne pisanie. Coś, co już odchodzi szybkimi krokami w niepamięc i  o ile jeszcze 10 lat temu pisaliśmy odręcznie, dzisiaj używamy wyłącznie palców, aby pisać na klawiaturze komputera lub smartfona, a umiejętność tworzenia tekstu odręcznego lub pisania listów, jest już zapomniana. 

Zastanawialiśmy się co by było, gdybyśmy zaczęli do klientów wysyłać odręcznie napisane oferty lub listy, zamiast tworzyć wirtualne dokumenty gotowe do druku. Oczywiście to tylko anegdota, ale wyraźnie wskazuje, jak zmienia się człowiek oraz jego życie i jak również zmieniają się konsumenci. Nie zaskoczysz ich już tak naprawdę niczym – no chyba tylko ceną, która musi być naprawdę atrakcyjna. Więc w jaki sposób zakuć moc w słowa pisane?

Jak pisać dobre teksty sprzedażowe, aby sprzedawały?

To bardzo ważne pytanie. Teksty SEO, które mają sprzedawać, tak naprawdę mają za zadanie skusić odbiorcę do zakupu Twoich produktów lub usług w taki sposób, aby poczuł, że są mu niezbędne. Czy jednak tylko o to chodzi? Przecież wiele produktów, jest potrzebnych wielu ludziom i nie kupują ich tylko dlatego, że obejrzeli piękną reklamę w telewizji albo baner reklamowy z wielką, przedświąteczną promocją.

Widzisz, z dobrymi tekstami sprzedażowymi jest tak, że one nie mają powiedzieć klientowi, tylko: “kup mnie teraz – potrzebujesz mnie”. One mają wyzwolić w nim potrzebę i świadomość, że nie tylko ich potrzebuje, ale również sprawić, że poczuje jak ratują mu życie ułatwiając je w znaczący sposób. Często jest tak, że klienci potrzebują usług lub produktów, ale ich nie kupują, bo już mają coś z tej branży.

Wielu z nas wychodzi z założenia, że jeśli coś jest dobre i nie psuje się, to po co zmieniać cokolwiek. Podobnie jest z usługami. Jeżeli mamy podpisaną umowę z zaufanym Copywriterem lub Agencją SEO i jesteśmy zadowoleni z ich usług, nie mamy potrzeby szukać nikogo innego, a nawet nie chcemy tego robić. To jest normalne zachowanie, ale gdybyśmy optymalizowali swoje życie i badali oferty innych osób, aby płacić mniej albo pozyskać lepszego specjalistę. Niekoniecznie za niższą cenę, bo przecież nie chodzi tylko o pieniądze, ale również o jakość, więc jeżeli udałoby Ci się pozyskać Copywritera w tej samej cenie, co Twój, ale zaoferowałby Ci lepszą jakość, miałbyś wątpliwości?

Teksty sprzedażowe pisze się właśnie w taki sposób, aby klient kupował z myślą, że dany produkt ułatwi mu jego codzienne życie i pracę. Przeważnie jest to prawda. Jeśli kupujemy nowy komputer, bo stary jest zbyt wolny do tworzenia grafiki lub montażu filmów 4K, bo kupiliśmy go do FullHD, mamy pewność, że dokonujemy dobrego wyboru. Pytanie, czy tak samo myślimy, gdy wybieramy tego producenta, a nie innego i tą ofertą, a nie tamtą. Co skłania ludzi do tego, aby kupić taki laptop, a nie inny?

Tak naprawdę wszystko ma znaczenie. I to, co się napisze. Teksty SEO i sprzedażowe treści to takie, które są napisane zgodnie z aktualnymi trendami, więc jeżeli opisujemy jogurt, lody albo inne produkty tego typu, zawsze musimy wziąć pod uwagę co jest dla ludzi obecnie najważniejsze – naturalność, mała kaloryczność, brak laktozy albo dodatki, jak w przypadku jogurtów owocowych czy suplementów diety. Czegoś jest dwa razy więcej, niż… albo coś jest większe od czegoś… Klient czuje, że wygrał, bo kupił produkt od klienta, który zaoferował więcej w tej samej lub niższej cenie.

Jest wiele trików, które stosuje się podczas tworzenia sprzedaży. Czasami są to ceny, rabaty czy promocje. To również skład i przekonanie, że producent bardziej dba o nas, niż konkurencja. To również dodatkowe benefity, które są nam obiecywane lub kody promocyjne.

Dlaczego potrzebujesz dobrych tekstów sprzedażowych?

Treści na strony WWW, które mają sprzedawać to nie są przypadkowe teksty, które ktoś napisał bo miał wenę albo zleciłeś mu napisanie i liczysz, że będzie wiedział co napisać dla Ciebie. Powiedzmy, że prowadzisz restaurację i potrzebujesz tekstów, które mają zachęcić klientów do odwiedzenia Twojego lokalu. Czego potrzebujesz, aby klienci do Ciebie przyszli i zakosztowali potraw z Twojej karty, pochwalili Cię i polecili Twoją restaurację znajomym?

Ok. Załużmy, że prowadzisz swoją restaurację z pasją, posiadasz bogatą wiedzę i serwujesz pyszne dania. Co chcesz przekazać swoim klientom na stronie internetowej? Czy chcesz napisać, że masz najlepsze kotlety? Czy największe kotlety z prawdziwego, polskiego schabu? A może oferujesz największe kotlety schabowe w okolicy w różnym wydaniu? Lekko podsmażone, z chrupiącą panierką w różnych wariantach – na ostro z chilli, łagodne dla delikatnego podniebienia z piersi z kurczaka i aromatyczne z pieprzem ziołowym – soczyste i sycące, podane z grubo krojonymi frytkami lub ziemniakami z koperkiem?

Wszystko co napiszesz na stronie ma sprawić, że klient podczas czytania zrobi się głodny i zapragnie przyjść do Twojej restauracji z myślą, że chce spróbować Twoich wspaniałych kotletów i nie tylko zaspokoić głód, ale również ciekawość i poznać nowe smaki kotletów w różnym wydaniu. Gwarantuję Ci, że gdy mu zasmakują, przyjdzie ponownie, aby spróbować nowej odsłony, a gdy spróbuje wszystkie, będzie zawsze z sentymentem wracał do Twojej restauracji, jako lokalu pewnego, w którym nigdy się nie zawiedzie. 

A więc jaki SEO Copywriting chcesz pisać? Sprzedażowy czy Spaprany?

Zadzwoń